Over Ons

Over Ons!

De naam VOVO staat voor “Van Ons, Voor Ons “.

De toneelvereniging heeft een rijk verleden, uit de overlevering blijkt dat de vereniging al in de jaren dertig, dus reeds voor de oorlog is opgericht.

Er is bekend dat men toen jaarlijks op tweede kerstdag op de planken stond. Men heeft in de perioden tot 1964 jaarlijks een uitvoeringĀ gegeven, variĆ«rend van blijspelen, kluchten en toneelspelen, bijvoorbeeld “Potaschen Perlemoer” (klucht), “Gespikkeld en getikt”(blijspel), “tussen twee vuren”(toneelspel) en “gebroeders Kalkoen”(vrolijk spel).

Door gebrek aan spelers is de vereniging na 1964 niet meer actief. In 1980 is er door een aantal enthousiastelingen een toneelgroep gestart die voor derden optraden. Vervolgens zijn er contacten gelegd met de toneelvereniging VOVO in ruste en zijn na overleg onder die naam VOVO verder gegaan en in 1983 gestart met het blijspel Kippendrift”. De tweede kerstdag werd in het begin aangehouden als de dag van de uitvoering, enkele jaren later is men overgestapt naar januari met twee uitvoeringen, dat nu nog steeds van toepassing is.

VOVO heeft zich de laatste jaren met name toegelegd, net als in het verleden, op een blijspel, klucht of toneelspel.

De repetities vinden plaats in Zaal Koenders in Breedenbroek op de dinsdagavond.

VOVO telt op dit moment 15 leden, afkomstig uit Breedenbroek, Dinxperlo en omgeving. Men hecht er veel waarde aan om uitsluitend op te treden in de eigen vertrouwde omgeving van Breedenbroek.

Doelstelling is om na een wekelijkse repetitie van 4 maanden een succesvolle uitvoering te geven, daarnaast is een stukje gezelligheid een belangrijk aspect binnen de vereniging!

Op dinsdagavond oefenen wij bij Zaal Koenders aan de Terborgseweg 61 in Breedenbroek